Felszerelés

Erősítők, előfokok, pedálok, stb.


Imádom a csöves erősítőket. Nagyon sokáig persze fogalmam sem volt róla, milyen is az. Csóró diákként semmilyen erősítőre sem futotta, illetve de, mert az első diákmunkás fizumból 1997-ben, nyolcadikos koromban vettem egy Marshall MS-2-t, ami egy ilyen övre akasztható kis picsányi játékszer volt. Utána anyámtól megörökölt ITT Nokia kazettásmagnóra dugtam a kis Korg effektpedálomat, próbatermekben meg többnyire mások rettenet Vermona szarjain játszottam - jobb híján. Amikor huszonéves felnőttként elkezdtem dolgozni, az első dolgom volt venni egy Fender FM212 kombót, évekig azt használtam. Aztán felköltöztem Pestre és 2007-ben, amikor a LOVRECK elődjén dolgoztam más ritmusgitárosokkal, akiknek volt rendes csöves cucca, akkor szembesültem vele, hogy mekkora vicc az én kis tranyós kombóm, így rögtön el is adtam, amit csak tudtam, hogy vehessek egy 4x12 ládát és egy csöves fejet. Egy Peavey JSX (Satriani) és egy ENGL V30-as láda lett az első motyóm. Végre meg tudtam szólalni zenekari környezetben is. Aztán elmentünk egy haverommal egy hangszeres találkozóra, ahová mindenki vitte a cuccait, hogy lehessen próbálgatni. Volt ott minden, Vox AC-től a Cornfordon át, Marshall-ok, Peavey-ek, mindenek, aztán a haverom bedugta a Diezel VH-4-et, és megfagyott a teremben a levegő. Az a fej konkrétan mindent agyonvert. Azonnal adtam is el a Peavey-t, és elsefteltünk egy VH-4-et egy MM JP6-ra. Aztán jött a külföldi kiruccanás és mikor hazajöttem, jött egy remek lehetőség, hogy megvegyem a fehér Diezel VH-4 + Diezel V30 láda half stack-et, ami aztán nagyon sokáig a cuccom volt. Azzal toltam végig a LOVRECK-es éveket. A fejet a második lemez felvétele után elcseréltem egy (szintén fehér) Herbertre - miközben már volt egy fekete, amit a Marshall gitárverseny nyereményem (YJM100) árából vettem korábban. Mivel kettő felesleges volt, a fekete ment, a fehér a mai napig megvan. Aztán a fehér ládámra jött egy ajánlat, hogy kapok egy ugyanolyan feketét, plusz 100 rongyot, fene tudja miért, de belementem. 2017-ben megvettem a MESA JP-t, azóta azon játszom. A Kempert eladtam, az Axe-Fx II-t meg évente egyszer kapcsolom be...Itthon a tököm se akar stúdiómonitoron, modellezett gitárhangot hallgatni. A csöves motyónak jó kis 4x12-őn nincs párja.

Amikor nagyjából összegyűjt a jelenlegi gitárgyűjteményem, azt találtam ki, hogy újabb gitárok helyett, amiket már amúgy sem tudnék hova tenni, inkább összeszedem a kedvenc soundjaimhoz szükséges erősítő-láda kombinációkat - a hozzájuk tartozó gitárok többsége úgyis adott már. 

A Malmsteen volt kb. az első a listámon. Annyira jellegzetes a gitárja már a MESA-n is, de tudni akatam, mennyit tesz hozzá az adekvát fej-láda. Az is mellette szólt, hogy korábban (a Marshall gitárverseny miatt) volt már ilyenem. Egy évig őrizgettem akkor szentimentális okokból, de a zenekarban nem tudtam használni, a Herbert meg sok éves álmom volt már, szóval amikor feltűnt egy eladó, el kellett adnom, hogy azt meg tudjam venni.  Bár később persze folyamatosan vissza akartam szerezni, de az új tulaja sosem állt kötélnek. Eluntam a dolgot és megoldottam máshonnan. Találtam egyet egy olasz hangszerboltban, állítólag egy becsődölt boltból való, sose adták el, tehát kvázi NOS (new old stock). Mindene bontatlan, úgyhogy valszeg igazat mondtak. 

A Slash fej volt a másik kiszemelt, amit még akkor megszerettem, amikor anno kijött és a hazai Marshall nagyker Sales Managereként volt lehetőségem tesztelgetni. Ezt egy angol gyűjtőtől sikerült meglőni, mindene bontatlan volt.

Amíg ezeket vadásztam, egy közeli boltban találtam egy új Slash kombót is leárazva, egy darabig töprengtem, hogy minek, de aztán nem tudtam otthagyni...És milyen jól tettem! Meglepően rohadt jól szól. Önmagában is, de nagy ládára kiküldve pláne. Nyilván a nagy testvér jobb, de hát árban (is) világok választják el őket.

A nagy fejekhez vettem egy 1960A Lead ládát, T75-ös szórókkal, bár a Slash-hez inkább V30 dukál, így azt majd valszeg átteszem a Diezel ládára később a Mesa JP alá, ha meglesz a következő kiszemeltem: a JVM410HJS (Satriani Signature), ami meg megy majd a Malmsteen tetejére a Marshall ládán. 

Update: Megjött a Satriani JVM is, így ezzel összegyűjtöttem a három kedvenc Marshall erősítőmet. 

Extraként pedig vettem még egy YJM fejet... Őrület! :) A boltnak volt még egy bontatlan darabja - talán a(z indokolatlan) bűntudat a nyereményem egykori eladása miatt, vagy befektetési szándék, netán mindkettő, nem tudom, de valahogy nem tudtam ott hagyni. Tekintve, hogy 7 év alatt megduplázta az árát, nagy baj nem lehet, hogy kettő is van belőle.


Marshall Fal - 2020


Marshall JVM410HJS - Joe Satriani Signature (4xEL34) 

Marshall AFD100 - Slash Signature (4x6550)

Marshall YJM100 - Yngwie J. Malmsteen Signature (4xEL34)

Marshall 1960A Lead

Marshall SL5 - Slash Combo


Specs:

Marshall JVM410HJS 


  • Maximum Output (RMS): 100W
  • 4 Channels (multi with 3 different gain stages)
  • Pre-Amp Valves: 4 x ECC83
  • Power Amp Valves: 1 x ECC83 (phase splitter), 4 x EL34
  • 2 Master Volumes
  • Fx Loop: Serial & Parallel
  • Emulated Line Out (Jack)
  • Footswitch: PEDL-91005 (6-way)
  • Full MIDI (In&Thru)
  • Mid Shift for OD1&OD2 Channels
  • Dust Cover: M-COVR-00110
  • Dimensions: 740 x 310 x 215 mm
  • Weight: 22,4 kg


Specs: 

Marshall AFD100 (2300 pcs Limited)

  • Maximum Output (RMS): 100W
  • Electronic Power Attennuation: 100% - 0,1%
  • Modes: #34 & AFD
  • Pre-Amp Valves: 5 x ECC83
  • Power Amp Valves: 4 x 6550
  • Series Effect Loop
  • Auto Bias: Yes
  • Footswitch: PEDL-00053 (2-way)
  • Footswitchable Features: Modes & Effect Loop
  • Dust Cover: M-COVR-00109
  • Dimensions: 745x290x230mm
  • Weight: 22,4 kg
  • User Manual: CLICK

Marshall YJM100 (1500 pcs Limited) 


  • Output (RMS): 100/50 Watt
  • Preamp Valves: 4x ECC83
  • Power Amp Valves: 4x EL34
  • Channels: 2
  • 3 Band EQ: Bass, Middle & Treble
  • Electronic Power Attenuation: 100%-0.05%
  • Boost Function
  • Noise Gate
  • Reverb
  • Series Effects Loop
  • Auto Bias Feature
  • Footswitch: PEDL-00046 (4-way)
  • Footswitchable functions: Boost ,Gate, Reverb, FX Loop
  • Dust Cover: M-COVR-00108
  • Dimensions: 745 x 290 x 280mm
  • Weight: 24 kg


Marshall SL5C - Slash Signature 


  • 5W Combo
  • 1 x EL34 Power Tubes
  • 3 x ECC83 Preamp Tubes
  • EQ (Presence, Bass, Middle, Treble)
  • Digital Reverb
  • High/Low Sensitivity Inputs
  • 2 Custom Voiced Footswitchable Channels
  • 5W/1W Switch Function
  • Celestion Vintage 30 Speaker
  • Speaker Output: 8 ohm, 16 ohm
  • User Manual: CLICK



Ezer éve nem használtam pedálokat. Még a Fender FM212-nél volt egy ilyen BOSS BCB-60-as boardom, de amikor csöves motyóra váltottam, akkor azzal kb. egyidőben elkezdtem a TC G-Major-t is használni, MIDI controllerrel, és a LOVRECK-ben is végig azt használtam. Éneklés közben nem volt lehetőségem kis pedálokon lépkedni, örültem, ha egy gombot eltaláltam. Ezt a boardot a Malmsteen gitárjaim miatt raktam össze, annak egyszerűen kell az overdrive, alapból olyan kis jelű maga a YJM hangszedőszett. Ahhoz meg kell a zajzár, de akkor már jó lenne egy nem csíptetős hangoló, amivel nem mellesleg némiítani tudom az egész rendszert (gitárcserénél ideális). A kis TS mini a nem Malmsteen gitárjaimnál tesz jó szolgálatot, mert az ő overdrive-ja sajnos sok magasat tesz az eredeti hangképhez, míg a TS ezt szerencsére nem csinálja. Egy DD-7-est delayt szoktam még effektloopba kötni. Most kb. így, ezekkel használom a fejeket.



A Pokoli Torony - 2017

MESA/Boogie JP-2C

Diezel Herbert MK 1 White - 180W (6L6)

The T.Racks VM-100

TC Electronic G-Major (2x)

Diezel 4x12 FR Cab (V30)

Shure SM57 


A Kis Kávédaráló - 2017

MESA/Boogie JP-2C

The T.Racks VM-100

TC Electronic G-Major (2x)

Diezel 4x12 FR Cab (V30)

Shure SM57 



NASA űrállomás - 2016

Millenium WS30 Studio Workstation Desk

Fractal Audio Axe-Fx II XL+

Kemper Profiler

PreSonus AudioBox 1818VSL

Genelec M040 2x

The T. Racks VM-100

Palmer Daccapo

+ Steinberg UR22


A Fehér Cápa - 2015


Diezel Herbert MK 1 White - 180W (6L6)

Diezel 4x12 FR (V30)

TC Electronic G-Major

The T. Racks VM-100

Behringer FCB1010 MIDI Controller

Line6 Relay50 Wireless


A Hegy - 2014

Diezel Herbert MK 1 Black - 180W (6L6)

Diezel 4x12 FR (V30)

TC Electronic G-Major

The T. Racks VM-100

Behringer FCB1010 MIDI Controller

Line6 Relay50 Wireless



A Fehér Cápa - 2008

Diezel VH-4 White - 120W (6L6)

Diezel 4x12 FR (V30)

TC Electronic G-Major

Behringer FCB1010 MIDI Controller